8/10
Drąsiai galima teigti, jog praėję metai yra „Walt Disney“ studijos metai. Iš 10 kandidatų dėl Oskaro animacijos kategorijoje besivaržančių filmų, net 4 yra būtent šios studijos darbai: trys pilno metražo kategorijoje - „Frankenvynis“ (Frankenweenie, 2012), „Ralfas griovėjas“ (Wreck-It Ralph, 2012) ir „Karališka drąsa“ (Brave, 2012) ir vienas trumpo metražo kategorijoje - „Paperman“ (Paperman, 2012).
Tiek ilgo, tiek trumpo metražo kategorijose būna po 5 nominacijas. Stipriausiai ši legendinė studija jaučiasi pilno metražo kategorijoje. Seniai jai taip gerai nesisekė.
Trumpo metražo kategorijoje kritikai vieningai nugalėtoju laiko „Paperman“, kuris priklauso būtent „Disney“ studijai. Gali nutikti taip, jog po ilgos pertraukos ši studija džiaugsis būtent savo studijos filmo laimėjimu(ais), o ne savo valdomos kompanijos „Pixar“ darbais, kas buvo daroma ilgus metus buvo iki šiol.
Pagrindinis filmo personažas Ralfas gyvena atsiskyręs nuo kitų. Teisingiau būtų teigti, kad jis gyvena atskirtas prieš savo valią, todėl nieko keisto, jog jaučiasi nepatenkintas ir nusivylęs gyvenimu. Prie viso to prisideda ir faktas, jog jam tenka būti pagrindiniu filmo blogiuku, o visa šlovė kaskart atitenka gerajam žaidimo berniukui Feliksui ir jo draugams. Ilgai laukęs ir kentėjęs šią neteisybę, Ralfas nusprendžia nebebūti bloguoju personažu ir iškeliauja laimės ir teisybės ieškoti į kitus žaidimus.
Kadangi žaidimas „Ralfas griovėjas“ nebeveikia, kompiuterinės prižiūrėtojas nusprendžia po kelių dienų juo atsikratyti. Likusiems žaidimo gyventojams iškyla reali grėsmė išnykti, tad šie puola ieškoti Ralfo, jog atgaivintų žaidimą. Ralfas tuo metu nesnaudžia ir netikėto atsitiktinumo dėka patenka į žaidimą, kuriame „gyvena“ mergaitė vardu Venelopė. Kieta, užsispyrusi ir karštakošė Venelopė mėgina visomis išgalėmis laimėti savo „gyvenamosios“ vietos lenktynių žaidimą. Bet tai padaryti nėra taip lengva dėl įvairių niuansų, kurie filmo herojus įvelia į kvapą gniaužiančius nuotykius ir peripetijas.
„Ralfas griovėjas“ sukurtas remiantis legendiniais senaisiais ir dabartiniais video žaidimais, su kuriais, tikriausiai, esame susidūrę kiekvienas. Daugiausiai džiaugsmo šio seanso metu patirs tie, kuriems teko žaisti kompiuterinius žaidimus tais laikais, kai norint jog žaidimas veiktų į jį reikėjo įmesti monetą. Neturėtų nusiminti ir naujausių žaidimų gerbėjai – jiems yra paruošta visa galybė šiuolaikinių žaidimų analogų. Mano manymu, šiame filme nostalgija seniesiems žaidimams suteikia daugiau džiaugsmo nei naujieji žaidimai. Tai žinodama, „Disney“ studija puikiai tuo pasinaudoja įtraukdama žiūrovą tiesiai į pamiltų žaidimų sūkurį.
Animacija čia dvejopa - vienur ji padaryta pagal naujausius standartus, kitur - naujausių standartų dėka supaprastinta taip, kad atitiktų senų žaidimų nuotaiką. Vietomis šios animacijos atrodo net geriau už geriausias šių dienų paprastąsias animacijas, kuriose judesys, atitikdamas fizikos dėsnius, tampa nebe toks įdomus. Tačiau šį nuopelną reikėtų priskirti nenustojantiems stebinti „Disney“ studijos animatoriams.
Lyginant šį filmą su kitais 2012 metų geriausiais (Oskarams nominuotais) animaciniais filmais „Frankenvyniu“, „Karališka drąsa“, „Piratais“ ar „Paranormanu“, šis mums sukelia daug prisiminimų apie tuos laikus, kai žaidimai kaitino vaizduotę. Beje žiūrint šį filmą 3D formatu netyčia gali pasijusti taip, lyg būtum vienas šio žaidimo veikėjų.
„Paperman" - trumpo metražo animacinis filmas rodomas prieš „Ralfą griovėją“.
Trumpo metražo „Disney“ studijos novatoriškas animacinis filmas, kuris, pasitelkus naujausia technologijas, atkartoja seną animaciją, skirtumas tas, jog ji atrodo labai „šviežiai“, ypač žiūrint 3D formatu, kurį pamatyti rekomenduoju kiekvienam. Istorija paprasta, žaisminga ir trunkanti vos keletą minučių. Tai apie vyrą, kuris iš pirmo žvilgsnio įsimyli moterį, o ši, netikėtos akimirkos dėka, ima ir dingsta iš įsimylėjėlio akiračio tol, kol galiausiai jis ima ir sutinka ją vėl.
Taigi, „Ralfo griovėjo“ metu išvysite net du animacinius filmus nominuotus Oskarui: patį „Ralfą griovėją“ ir trumpo metražo animacinį filmą „Paperman“. Abu yra tikrai verti kiekvieno žiūrovo dėmesio, tad siūlau nieko nelaukus eiti į kiną ir juos abu pasižiūrėti.
Treileris:
No comments:
Post a Comment